Sunday, September 13, 2009

3 Bulan di Kem Benum Hill Resort (Part 4)

31/08/2009
Ada gaduh lagi. Cerita dia bergurau je mula-mula tapi lama-lama jadi serius. Selama ini adalah kawan rapat tetapi bila dah gaduh terbongkar habis rahsia yang dibangkitkan. Ada la puak yang tak puas hati sebab geng dia kena tumbuk habis bengkak muka. Malamnya wirawati kena denda pakai celoreng penuh sebabnya gaduh jugak. Enam orang sekali yang cun-cun pulak tu. Aduh! Jumpa komandan dia ugut lagi tidak ada penutup sebab ada orang pecahkan cermin tandas.

02/09/2009
Ceramah tentera udara, laut dan darat. Isi ler aku borang tentera laut dan udara. Kemudian raptai penutup dan tahlil penutup. Malamnya adalah operasi musnah memusnah harta kem Benum. Habis katil-katil kat dorm aku di smackdown kan oleh geng-geng macha (India) ini sehingga patah. Tingkap juga pecah sebab geng-geng macha la punya kerja. Video %$#!* juga ada yang dilakonkan oleh geng macha secara paksaan. Aku juga hampir terkena tetapi kerana sentiasa waspada dan jarang berada di bilik makanya selamat lah. Pernah aku terbaca satu buku mengatakan orang India mempunyai daya seks yang sangat kuat dan seks juga popular di kalangan orang India. Ia sangat menakutkan!

04/09/2009
Hari penutup. Ceramah Tuan Komandan dan perlucutan pangkat. Kompeni yang terbaik adalah kompeni Charlie. Charlie ialah kompeni yang bijaksana, hebat, banyak pergaduhan berlaku dan rokok. PW2 Disiplin juga marah kepada kompeni Charlie kerana banyak masalah timbul dari kompeni ini. Dia jugalah yang memberi semangat kepada kami dalam kembara halangan dan sukan bola tampar. Terima kasih PW2 Md Zuki (Disiplin).Malamnya adalah saat yang ditunggu-tunggu iaitu malam lambaian kasih. Keseronokan daripada persembahan jurulatih bertukar apabila disuruh memegang erat tangan rakan dan memejam mata. Maka bermulalah saat yang menyentuh perasaan apabila jurulatih bangkitkan yang asal mula-mula tiba di sini. Ramai yang tersedu-sedan terutama sekali wirawati. Mengurat sombong, bila nak berpisah menangis. Apalah! Selepas itu adalah aktiviti restu ilmu. Malam itu kami tidak tidur memandangkan majlis tamat jam 2 pagi. Kami habiskan malam terakhir dengan disko di dalam bilik.

05/09/2009
Pergerakan balik. Masing-masing pulang dengan selamat. Biarlah kenangan di Kem Benum Hill Resort ini menjadi kenangan yang terindah buat selama-lamanya. Kerap kali jurulatih memaksa supaya setiap kumpulan itu mesti ada Cina, Melayu, India dan Asli. Tetapi semakin hari kaum lain tetap berkumpulan dengan kaumnya. Hakikatnya 1Malaysia tidak mencapai tahap yang memuaskan.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment