Wednesday, May 25, 2011

Rakyat Naik Minyak


Yoo yoo wassup... Harga petrol akan dijangka naik sebanyak RM0.20 atau RM 0.30.. Kenaikan yang tidaklah besar mana pun, kalau jumpa tepi jalan pun buat tak tau jer... yoo... Tapi kenaikan ini cukup menggemparkan rakyat umumnya... Apa tidaknya, kalau dah minyak naik, barang pun naik... Bulan ni naik, bulan depan naik pulak... Tak makan orang Malaysia ni sikit lagi... kah kah..

Atas sebab apa kerajaan menaikkan walhal negara ini sememangnya pengeluar minyak?? Sebenarnya tidak timbul isu kenaikan harga minyak di pasaran dunia... Minyak Malaysia adalah untuk rakyat Malaysia yoo... Tapi sekarang kerajaan telah mengeksportkan minyak kita ke luar negara.. Petronas adalah minyak yang berkualiti... Dia import balik minyak yang tak berkualiti untuk diguna pakai kepada rakyat Malaysia ni kah kah kah... Bahan bakar yang tidak berkualiti inilah yang boleh merosakkan enjin kereta..

Peringatan : Harga RON95 adalah lebih murah berbanding dengan RON97.. Kebanyakan jenis-jenis kereta menggunakan RON95 untuk kesesuaian enjin kereta... Tetapi hakikat yang sebenarnya RON95 adalah lebih mahal berbanding RON97... Ini kerana RON95 lebih banyak digunakan...
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment