Monday, June 1, 2009

Belum Lawan Dah Banyak Alasan

Seperti biasalah pilihanraya kecil Penanti kemenangan bagi Pakatan Rakyat. Kita semakin bangkit dan memecut untuk menghadapi arus pembaharuan perubahan. Tetapi kemenangan kita sangat tidak dirasai kerana UMNO tidak meletakkan calon kerana dengan sebab tidak mahu terlibat dengan permainan politik dari pihak pembangkang. Sepatutnya mereka rebut peluang ini. Makanya kerana takut dan sudah meramalkan akan kekalahan jadi tidak mahu bertanding. Tetapi UMNO masih lagi tidak malu kerana tidak kalah cuma boleh dikatakan 'takdak teloq'.

Oleh sebab UMNO tidak meletak calon jadi PKR ditentang tiga calon bebas. Kita sedia maklum bahawa parti yang kuat adalah Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional sahaja. Jadi yang bebas ni mahu apa? Masuk bebas tapi sokong Barisan Nasional buat apa? Membazir masa, membazir wang dan membazir tenaga. Kita ini berjuang untuk jaga rakyat. Daripada hilang deposit mudah-mudah lebih baik sedekah kat anak yatim atau fakir miskin.

Najib mengatakan Pilihanraya Kecil Adun Penanti adalah satu permainan politik dari pembangkang berikutan perletakan jawatan Fairuz (PKR) yang dikatakan terlibat dalam rasuah berhubung satu projek kuari di Pulau Pinang. Dalam kes Perak itu pula permainan siapa? Kita senang sahaja, tak puas hati buat pilihanraya, biar rakyat yang tentukan. Tetapi mereka tidak mahu. Mereka mahu rasuah, mereka mahu cipta sejarah dimana ada speker dua orang dan menteri besar dua orang yang belum pernah berlaku sebelum ini. Raja selama ini disanjung tetapi sekarang dihina, ini permainan siapa?

Pilihanraya (SPR) menetapkan hari penamaan calon DUN Manek Urai pada 6 Julai ini, manakala pengundian dijalankan pada 14 Julai setelah penyandangnya, Ismail Yaacob meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II pada 22 Mei lalu kerana sakit jantung. Nah! Kita tengok di Manek Urai pula. Mahu Malu ke atau 'Takdak Teloq'?
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment